fredag 24 augusti 2018

Dag 2B

Jag köpte ju fel överföringskabel förstås men imorse gick jag tillbaka till "Best Buy" och skulle byta. Jag tog t o m med kameran. Då hade de ingen sådan sladd. Jag har flera stycken sådana hemma. De kunde inte hjälpa mig men de hänvisade till B&H där de har allt. B&H har verkligen allt. Jag har varit där förut. Det borde vara världens mest välsorterade elektronikaffär. De har säkert flera avdelningar för bara kameralinser. Kolla in sortimentet här om ni är intresserade: B&H
De hade förstås den kabeln också men han rekommenderade istället en kortläsare för samma pris så det köpte jag istället. Nu när jag lagt över bilderna på datorn kan jag komplettera gårdagens inlägg med dessa.

En stilla morgonbild där gammalt överskuggas av det nya i horisonten. Green street tror jag (söderut från Prince).
Sådana här lådor har man satt upp lite varstans. Nödknappar med möjlighet till samtal med larmcentral via mikrofon.
Bågen i Washington square park. Empire state building mellan benen.
Nattgäst i Washington square park.
Fontänen i ovan nämnda park. Freedom tower mellan husen.
Jag tyckte namnet var lite roligt...
Och slutligen en av favoritbyggnaderna. Flatiron building.

Det var det lilla tillägget från gårdagen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar