tisdag 4 september 2018

Dag 14A

Vaknade för sista gången denna resa i amerikanska sängkläder. Uppvaknandet skedde ca 07:30. Det blev en morgon som inte var de andra lik i ett avseende. Den cream cheesen jag brukar välja fanns inte. Jag beställer samma varje morgon. "A regular bagle. Toasted. With scallion creme cheese". Imorse hade de bara vanlig creme cheese utan något i. Det blir inte detsamma. Scallion översätts till salladslök av google. Jag vet inte om jag hört talas om salladslök i Sverige någonsin. När jag själv blandar hemma använder jag purjolök. Den är lite skarpare i smaken men det blir gott. 3.50 gick dagens frukost loss på och det var den unga kinesiskan som jobbade.

Om man vill spara lite pengar när man är här så är de här butikerna på hörnen ett alternativ till storfrukost på en diner. Jag betalade runt 4 dollar för min lilla frukost. Felix och jag åt vår första frukost på en diner förra året. Då beställde vi en varsin bagle och ett varsitt glas juice. Alltså inget kaffe ens. Det kostade 18.95 för två. Alltså 9 dollar styck. På tio dagar tjänar man 50 dollar på att äta ute i en park. 50 dollar är nästan ett par Levis jeans. Någon/några gånger ska man förstås äta på en diner. Pannkakor eller french toast vill man kanske ha någon gång. Kvaliteten på baglarna varierar enligt förståsigpåarna men de jag fått här på hörnet har inte varit sämre än några andra. Jag kanske inte känner skillnaden. De jag fick i år smakade precis som de skulle.

Resten av förmiddagen gick åt till att slappa och packa det sista. Jag hade tydligen handlat en del för det blev betydligt svårare att stänga locket på resväskan än inför hitresan. Jag brukar köpa snacks med till Felix men det kunde inte bli så denna gång. Jag skulle i så fall behövt göra hål i påsarna och platta till dem innan jag packade. Han får äta på plats nästa gång istället.

Dag 14B kommer när jag kommit tillrätta hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar